Dolly Bakfiets
Na een demo was ik meteen enthousiast. Ik merkte namelijk direct dat de tool ontzettend gebruiksvriendelijk is. Je hebt geen driedaagse cursus nodig om ermee te kunnen werken. Ik ben gecharmeerd van die eenvoud en de no-nonsense aanpak. Direct vanaf de eerste dag liep het goed, daar zijn we natuurlijk heel erg blij mee. Het is een verademing dat we nu van al dat gemail af zijn. En met ServicePlanner hebben we ook weer de regie over onze agenda. We kunnen er ook historie mee bijhouden. Bij afspraken kunnen we bovendien notities maken. Belt een klant, dan pak ik de afspraakhistorie en aantekeningen erbij en kan ik direct met de klant meebewegen.
“De continue doorontwikkeling vind ik heel prettig. Omdat ServicePlanner met sprints werkt komen er nog iedere week nieuwe functies bij waardoor het systeem voor Dolly Bakfiets nóg meer naar wens is." gaat Bas verder.
Alex van der Waals
pianostemmer
Alex Pianostemmer
"Ik krijg van alle mensen waar ik kom alleen maar positieve reacties over hoe het plannen gaat en hoe de communicatie verloopt! Jong en oud. Dus dat is goed voor elkaar!"
Verhoog Muziek
Net als een cv-ketel is bij een piano, vleugel of orgel ook jaarlijks onderhoud nodig. En net als installateurs hebben wij te maken met particulieren die thuis moeten zijn als wij komen. Klanten kunnen bij ons niet zelf via ServicePlanner een afspraak maken - dat doen we nog telefonisch, of we laten onze pianostemmers op locatie direct een vervolgafspraak maken. Die afspraak leggen ze dan meteen vast in ServicePlanner, waarna de klant ook direct een bevestiging in de mailbox krijgt. Zo geven we richting klanten een moderne en professionele uitstraling af - zeker omdat we de lay-out van die mailtjes helemaal naar wens kunnen maken.
"Ook gebruiken we ServicePlanner voor het versturen van automatische herinneringen. Voorheen stonden onze technici nog wel eens voor een dichte deur. Nu staat de voordeur al haast op een kiertje als een stemmer het pad naar de woning op loopt." En er zijn meer dingen waar Aart enthousiast over is.
service en onderhoud, badkamers
Paul Aldenkamp
Ik vond het in het begin best moeilijk om de planning los te laten, maar het werkt gewoon perfect. Je plant en blokkeert de dagen in je agenda waar je andere dingen wil doen en het systeem vult je agenda eromheen. En je klant kan zelf de afspraak verschuiven! Ik hoef niet meer bellen voor onderhoudsafspraken waar vaak geen reactie op komt. De agenda loopt vanzelf vol met geordende ritten, want het systeem is slim en plant op postcode. Ook staan we nooit meer voor een dichte deur door de herinneringsmail voor de afspraak.
Jeffrey Bastings
service en onderhoud
Installatie Service Bastings
"Het is wel heel professioneel zoals jullie nu te werk gaan"
ServicePlanner neemt ons veel werk uit de handen. Eerder lieten we het op de klanten aankomen, we plannen nu strakker en veel gerichter. Klanten verwijzen we naar onze website, waar een link staat zodat ze zelf een afspraak in kunnen plannen. ‘Het is wel heel professioneel zoals jullie nu te werk gaan" zeggen klanten nu.
Patrick en Angelique Kdich
loodgieterswerk, service en onderhoud, airco
PK Installatietechniek
Het plannen werkt geweldig. Eerst was dit altijd een last minute klus maar nu gebeurt dit ruim een maand van tevoren. Klanten kunnen er dan makkelijker rekening mee houden en het geeft mij ook rust. Het programma werkt snel en duidelijk en ik zit daardoor veel minder avonden op kantoor.
Eric Janssens
service en onderhoud
Janssens Verwarming
Kim Aarts
service en onderhoud, loodgieterswerk
Aarts Installaties
"Als ik nu ook nog het telefonisch maken van afspraken erbij zou moeten doen, dan had ik de haren uit mijn hoofd getrokken."
In sommige maanden hebben wij wel meer dan honderd onderhoudsafspraken. Dit betekende in het verleden dat ik urenlang moest bellen om al deze afspraken te maken. We waren groeiende dus het werd steeds drukker en drukker. Daardoor groeide ook mijn administratieve taken enorm. Als ik nu ook nog het telefonisch maken van afspraken erbij zou moeten doen, dan had ik de haren uit mijn hoofd getrokken. En natuurlijk, we hadden wel onze bedenkingen. Het is weer iets nieuws. Hoe gaat het lopen? Hoe gaan de klanten hierop reageren? Werkt het inderdaad zo mooi zoals Ruud en Jose zeiden? Gelukkig konden we al vrij snel al deze vragen positief beantwoorden.
"Doordat wij een van de eerste gebruikers waren konden we ook regelmatig onze ideetjes ter verbetering doorgeven." laat Kim weten.
Onnodig bellen voor het inplannen van afspraken behoort écht tot het verleden – nieuwe klanten plannen zelf in. Facturen en offertes zijn snel gemaakt en alles kan via mail dus is ook snel verzonden. Herinneringen per e-mail werken uitstekend, de klanten zijn bijna altijd thuis en ervaren dit als prettig. ServicePlanner werkt met een vaste opbouw, waardoor alles overzichtelijker wordt en we veel minder administratieve rompslomp hebben.
Sjoerd van den Berg
service en onderhoud,
CV Specialist Sjoerd van den Berg
Vroeger kwam onderhoud vaak op de laatste plaats en werd het niet op tijd uitgevoerd. Nu hebben we veel meer prioriteit kunnen geven aan het onderhoud en komt er niets meer tussen. De automatische herinneringen werken erg goed, want we kunnen haast altijd terecht. En gelukkig niet meer uren bellen om de planning rond te krijgen, dat scheelt ons een hoop gedoe.
Erik Aarts
service en onderhoud, loodgieterswerk
Aarts Installaties
service en onderhoud, loodgieterswerk
De Witte de Witte Installatietechniek BV
“Bij vragen staan ze altijd klaar om je te helpen.”
We zijn perfect geholpen. Wij hebben het klantenbestand aan ServicePlanner geleverd en zij hebben het keurig verwerkt. Bij vragen staan ze altijd klaar om je te helpen, uitstekende service! We hebben verschillende reacties van klanten ontvangen, positieve en negatieve reacties. Sommige mensen vinden het onpersoonlijker maar daarentegen zijn de meeste mensen positief. Mensen die geen mail hebben, voornamelijk ouderen, krijgen een brief van ons. Dit gaat prima!
Jose en Ruud hebben mijn klantenbestand zeer netjes op orde gebracht en daarna kon ik zelf met ServicePlanner aan de gang. Ik krijg zeer veel goede reacties van mijn klanten en ik ben zelf ook erg enthousiast over dit programma. Met deze software heb ik als eenmanszaak een geweldig programma waar ik graag mee werk en me veel tijd bespaard. Ik kan iedereen dit mooie software programma aanraden.
Emiel Daams
Service en onderhoud, airco, badkamers, loodgieterswerk en dakbedekking
Daams Installatietechniek
Laat het onderhoud maar naar mij toe komen! ServicePlanner bespaart me gigantisch veel werk. Doordat het systeem rekening houdt met de postcode van de klant, kun je veel efficiënter werken en is er geen onnodige reistijd. Ik zie nu in mijn agenda dat er werk in staat voor over een paar maanden en dat geeft een gerust gevoel. Ik kan bij wijze van spreken ’s ochtends in de agenda kijken waar ik naartoe moet.
Roger de Beer
service en onderhoud
De Beer Installatietechniek
Wil je de mogelijkheden bespreken en afstemmen of we een goede match voor elkaar zijn? Laten we virtueel een kopje koffie doen en zie binnen een half uur of het systeem ook iets voor jouw bedrijf is. Plan een belafspraak met ons. Het kost je niets, alleen maar een half uurtje van je tijd.