Tevreden klant aan het woord: Aart van Verhoog Muziek

Tevreden klant aan het woord: Verhoog Muziek over ServicePlanner

Tevreden klant aan het woord: Aart van Verhoog Muziek

‘Stemmen geeft glans’, zo zeggen ze bij Verhoog Muziek uit Nijkerk. De technici van deze specialist in piano’s, vleugels en orgels hebben een geoefend oor en rijden dagelijks door midden-Nederland om bij particuliere klanten het instrument te stemmen. En voor het plannen van die afspraken maken zij nu nog op proef gebruik van ServicePlanner.

Tevreden klant over ServicePlanner: Verhoog Muziek

"Een schot in de roos"

Zoektocht naar een online tool voor pianostemmers

“We hebben ruim 1.200 adressen in ons bestand. Die adressen allemaal handmatig beheren, was gewoonweg geen doen”, vertelt Aart Markies. “We hadden daarom al eens een eerste digitalisseringslag gemaakt in een Acces-database. We wilden echter ook graag de gegevens van klanten onderweg op onze mobiele telefoons kunnen inzien, en dat konden we niet. Bovendien wilden we het proces rondom een afspraak voor klanten gemakkelijker maken, namelijk met automatisch verstuurde afspraakbevestigingen en -herinneringen. Omdat wij niet het enige muziekbedrijf waren dat hier tegenaan liep, is vanuit de Nederlandse Piano- en Muziekinstrumentenbond (NPMB) - waar ik secretaris van ben - een zoektocht gestart naar een goede online tool voor pianostemmers.”


ServicePlanner: een schot in de roos

Al snel kwam Aart terecht bij twee Engelstalige tools specifiek bedoeld voor pianostemmers, maar die bleken ontoereikend. De ene tool kon maar één medewerker verwerken, terwijl bij de NPMB ook bedrijven zijn aangesloten met wel zes of zeven stemmers op de weg. De andere tool was veel te uitgebreid en was toen niet in het Nederlands beschikbaar. “We hebben ook nog gekeken naar tools die de grote bezorgdiensten gebruiken, omdat daar een perfecte routeplanning in zit. Toch hebben we niet voor zo’n tool gekozen, omdat we in deze software alleen als maatwerk informatie over instrumenten van klanten konden vastleggen. Daardoor werden die grote tools onbetaalbaar. Zodoende heb ik verder gezocht en kwam ik uiteindelijk bij ServicePlanner terecht. En dat leek meteen een schot in de roos.”


Een eerste test

“Ik kon me namelijk meteen goed voorstellen dat cv-ketelonderhoud, waar ServicePlanner zich toen nog volledig op richtte, overeen zou komen met het onderhoud van een instrument”, vertelt Aart verder. “Net als een cv-ketel is bij een piano, vleugel of orgel namelijk jaarlijks onderhoud nodig. En net als installateurs hebben wij te maken met particulieren die thuis moeten zijn als wij komen. Vandaar dat ik contact heb opgenomen met ServicePlanner. En wat bleek: ServicePlanner wilde in de doorontwikkeling de specifieke kenmerken voor de installatiebranche uit de tool halen, om zo een bredere doelgroep aan te spreken. Daarmee werd het voor ons nóg interessanter. Vandaar dat we een eerste test zijn gestart - en die pakt goed uit.”

Lees verder...

Tevreden klant over ServicePlanner: Verhoog Muziek

"Nu staat de voordeur al haast op een kiertje"

“Een moderne en professionele uitstraling”

“Klanten kunnen bij ons niet zelf via ServicePlanner een afspraak maken - dat doen we nog telefonisch, of we laten onze pianostemmers op locatie direct een vervolgafspraak maken. Die afspraak leggen ze dan meteen vast in ServicePlanner, waarna de klant ook direct een bevestiging in de mailbox krijgt. Zo geven we richting klanten een moderne en professionele uitstraling af - zeker omdat we de lay-out van die mailtjes helemaal naar wens kunnen maken. Ook gebruiken we ServicePlanner voor het versturen van automatische herinneringen. Voorheen stonden onze technici nog wel eens voor een dichte deur. Nu staat de voordeur al haast op een kiertje als een stemmer het pad naar de woning op loopt. Verder gebruiken we de tool om bij ieder instrument dat we stemmen relevante gegevens en notities vast te leggen. Omdat ServicePlanner in de cloud werkt, hebben onze mensen dit onderweg altijd bij de hand. Wel zo handig.”


Van rollen en rechten tot support

En er zijn meer dingen waar Aart enthousiast over is. “ServicePlanner controleert het proces van het maken van een afspraak geregeld op fouten, en als die er zijn verstuurt het systeem een melding. Bijvoorbeeld als een mailadres van een klant niet juist is. Zo kunnen we direct actie ondernemen. Verder vind ik het prettig dat de tool met rollen en rechten werkt. Ik kan autorisaties uitdelen aan mijn collega’s, waardoor zij alles zien wat ze nodig hebben maar ik het totaaloverzicht houd. Verder vind ik het supportgedeelte in ServicePlanner heel prettig. Dit is een soort online handleiding waarin ik gemakkelijk op onderwerp kan zoeken. Zo vind ik snel antwoord op vragen.”


ServicePlanner voor Verhoog Muziek en andere NPMB-leden

Van enkele functionaliteiten binnen ServicePlanner maakt Verhoog Muziek momenteel nog geen gebruik, al is Aart hier wel enthousiast over. “Voordat we met ServicePlanner begonnen, hadden we van zeker de helft van onze klanten nog geen mailadres. We hebben wat dat betreft dus een inhaalslag moeten maken. Wij hebben onze pianotechnici daarom de opdracht gegeven om bij iedere afspraak naar het e-mailadres te vragen. Er is nu nog een kleine groep waar we geen mailadres van hebben. Via ServicePlanner kunnen we hen een afspraakbevestiging per post sturen, en dat vind ik een mooie optie. Ook is er een koppeling met een boekhoudprogramma ontwikkeld, dat zijn goede stappen voorwaarts. ServicePlanner biedt ons dus nog voldoende doorgroeimogelijkheden. En niet alleen ons, maar ook andere bedrijven die zijn aangesloten bij de NPMB. We hebben voor de leden van de NPMB al een webinar gegeven over ServicePlanner, en in het najaar van 2021 ga ik live mijn ervaringen delen. Daarna zetten hopelijk meer branchegenoten deze handige tool in.”

Bekijk het webinar van Verhoog Muziek over ServicePlanner

Aart Markies legt je in dit webinar uit hoe onze software nou écht werkt. 

⏭ bij 4 minuten gaat hij van start met een introductie

⏭ bij minuut 6.20 loopt hij het systeem met je door

Eigenaar ServicePlanner Ruud Klaassen

Natuurlijk kun je voor een één-op-één demonstratie ook bij ons terecht

We bellen graag met je om samen door het systeem te klikken.

Er zijn geen addertjes. We spreken gratis én vrijblijvend met je af. We zouden het namelijk eeuwig zonde vinden als je niet voor ServicePlanner kiest omdat je wéér in je eentje moet worstelen om uit te zoeken of de software wel iets voor jou is. Of dat je wél voor ServicePlanner kiest, maar er eigenlijk niets aan hebt.  

Je krijgt:  

  • direct toegang tot een account
  • toegang tot alle functionaliteiten van ServicePlanner
  • een persoonlijk adviesgesprek waarin we samen door jouw persoonlijke account klikken en je ons al je vragen kunt stellen
  • 14 dagen de tijd om de knoop door te hakken: is ServicePlanner dé keuze voor jou?
arrow_drop_up arrow_drop_down