
De kern van het systeem is de afsprakenplanner. Eerst gaan al je klanten in de tool: naam, adres en eventueel het laatste onderhoud. Je geeft aan welke uren je beschikbaar bent en ServicePlanner gaat aan de slag.
Hij maakt automatisch afspraken met klanten. Je agenda wordt efficiënt ingedeeld op postcode en beschikbaarheid. Klanten worden zo dicht mogelijk bij elkaar gezet, altijd. Dus ook als ze de afspraak verzetten. Komt het je klant niet uit? Dan geeft hij een alternatief.
Klanten krijgen automatisch een herinnering. Zo voorkom je dat je voor een dichte deur staat. Het systeem zorgt er altijd voor dat de geplande afspraken dicht bij elkaar in de buurt zijn. Ook als je klant de afspraak verzet.
Maak en verstuur met de tool ook offertes, facturen, werkbonnen en checklists. Of koppel met een facturatie of boekhoudpakket
Slimme routes
Altijd een efficiënte dagplanning op postcode. Ook als je klant verzet.
Je klant kan zelf online de afspraak verzetten of inplannen
Verstuur met de tool ook offertes en facturen
Niet meer bellen
Afspraken (en herinneringen) gaan automatisch naar klanten
Andere klussen
Werkbon & checklist
Brieven
Met een code kunnen klanten toch online een afspraak verzetten
Laat de tool de geplande afspraken opnieuw plannen
Koppel met je favoriete agenda, facturatie- of boekhoudpakket.
Planning eerst inzien
Eerst de planning bekijken, dan pas de afspraken versturen
Tijd genoeg om naar de volgende afspraak te rijden
In de cloud
Werk onderweg vanaf je mobiel of tablet
Eigen look & feel
Volledig ontzorgd
Inclusief SSL, snelle hosting, updates en uitbreidingen.
Privacy
Klanten zien nóóit jouw agenda, maar alleen opties om uit te kiezen
Na een demo was ik meteen enthousiast. Ik merkte namelijk direct dat de tool ontzettend gebruiksvriendelijk is. Je hebt geen driedaagse cursus nodig om ermee te kunnen werken. Ik ben gecharmeerd van die eenvoud en de no-nonsense aanpak.
Dolly Bakfiets
Klanten verwijzen we naar onze website, waar een link staat zodat ze zelf een afspraak in kunnen plannen. ‘Het is wel heel professioneel zoals jullie nu te werk gaan" zeggen klanten nu.
Patrick en Angelique Kdich
loodgieterswerk, service en onderhoud, airco
PK Installatietechniek
E-mails met de afspraak of uitnodiging gaan automatisch naar je klant. Willen ze liever dat je een ander moment komt? Dan kunnen ze de afspraak online verzetten. De email heeft een link met een versleuteld wachtwoord, dus geen gedoe met inloggen.
Heeft je klant geen email? Geen nood. De brieven voor de niet-online klanten worden automatisch voor je gemaakt. Klanten die een brief ontvangen kunnen met een code online een afspraak inplannen of verzetten, of eventjes met je bellen. Verstuur met de tool ook één of twee herinneringen, hierdoor zijn klanten bijna altijd thuis.
De klantgegevens staan automatisch voor je ingevuld. Tarieven voor uren, producten en diensten laad je in, je vult in wat je op de offerte wilt hebben staan met eventueel aanvullingen en klaar is de offerte om te verzenden per post of e-mail.
Ben je klaar met de klus, dan maak je gewoon direct de factuur op de smartphone of tablet. Met een mobiel pinautomaat kan de klant zelfs de factuur direct betalen. Offertes en werkbonnen zet je om in een factuur, waaraan je aanvullende werkzaamheden of producten kunt toevoegen.
Wil je meer? Maak facturen in een extern facturatiepakket. Een koppeling is daarmee bijna altijd mogelijk. Het systeem synchroniseert automatisch de klantgegevens. Of wil je koppelen met een boekhoudpakket? Dit kan in veel gevallen ook. Stuur de facturen die je maakt in ServicePlanner gelijk door naar je financiële administratie. Klantgegevens worden in dit geval ook gesynchroniseerd.
Afhankelijk van welk systeem je gebruikt kun je direct koppelen. Klantgegevens worden dan automatisch via een beveiligde verbinding tussen beide systemen uitgewisseld. Dus maak facturen in een externe pakket, of stuur de facturen die je maakt in ServicePlanner gelijk door naar je financiële administratie.
Ben je benieuwd of een koppeling met jouw pakket ook mogelijk is? Neem contact met ons op en we kijken samen naar de mogelijkheden.
De werkbon staat alvast ingevuld met de gegevens van de klant en de afspraak. Wanneer je klaar bent laat je de werkbon ondertekenen door je klant op je tablet of telefoon en stuur je die direct digitaal (of later per post). De werkbon zet je vervolgens om in een factuur.
Maak je eigen checklists om bij de afspraak in te vullen. Jij en je collega weten wat er precies gebeuren moet en alle informatie die belangrijk is leg je vast. De gedane werkzaamheden op de checklist stuur je eventueel mee met de factuur. De checklist blijft opgeslagen in de portal. Op deze manier bouw je meteen een apparaat historie op.
Ontdek direct of de ServicePlanner software ook iets voor jou is
Patrick en Angelique Kdich - PK Installatietechniek
100% succesgarantie
Wij bieden zes maanden 100% garantie. Dus: niet tevreden? Dan krijg je je abonnementsgeld gewoon van ons terug (bij minimaal 100 bezochte afspraken).