Terugkerende (onderhouds)afspraken automatisch plannen?

ServicePlanner: dé planning software voor en door installateurs

Jaarlijkse onderhoudsafspraken automatisch plannen

Plan (onderhouds)afspraken zó efficiënt dat je in minder tijd meer klanten kunt bedienen

...zodat je omzet kan groeien

ServicePlanner is dé planning software voor en door installateurs

Veel installateurs lopen achter met (het inplannen van) hun afspraken. Herken jij dit? Weet dan dat dit drie grote gevolgen heeft:

  1. Je kunt bij sommige klanten het onderhoud niet op tijd uitvoeren en dus niet op tijd factureren, waardoor je achterloopt met je omzet.
  2. Het niet op tijd inplannen betekent ook dat er iedere dag wel klanten zélf bellen. Jij of je planner wordt door deze telefoontjes gestoord, waardoor het werk gedurende de dag een paar keer stil komt te liggen.
  3. En dan is er nog de angst dat klanten uit ontevredenheid gaan lopen…

Met onze software tackel je alle drie de gevolgen. En omdat je planning met de software soepel verloopt hoef je niet meer bang te zijn voor achterstand. Onderhoud plan én factureer je altijd op tijd.

Met onze software helpen wij al jaren installateurs zoals jij aan minder stress en juist meer tijd. Met de tool vergroot je je omzet doordat je meer tijd vrijmaakt, verstuur je klanten in een paar klikken een offerte of factuur en houd je altijd overzicht in je eigen agenda én die van collega’s. En natuurlijk maakt het systeem een efficiënte dagplanning op postcode en stuurt het klanten automatisch afspraken en herinneringen. Dit betekent dat de hele planning automatisch gebeurt. Zonder dat je er veel tijd aan kwijt bent. 

Plan terugkerende onderhoudsafspraken automatisch

Online software voor installateurs

Wat begon als een tool waarmee kleine installateurs hun cv-ketelonderhoud konden plannen, is uitgegroeid tot zeer uitgebreide planning tool voor service en installatiebedrijven met één tot tien medewerkers in dienst. En dankzij onze manier van onboarden kun je al binnen vier uur met onze software aan de slag.

Planning software installatiebedrijf

Terugkerende (jaarlijkse) onderhoudsafspraken 

Een nieuwe klant voor het eerst uitnodigen voor een (jaarlijkse) serviceafspraak, nadat je hier een bijvoorbeeld een nieuwe cv-ketel hebt geïnstalleerd? Of klanten direct een datum voor een afspraak sturen? Beide kan in ServicePlanner. En ja, dat geldt óók wanneer het om een automatisch terugkerende afspraak gaat. Zo voorkom je dat klanten gaan lopen omdat hun onderhoudsafspraak niet proactief door jou wordt ingepland, terwijl ze hier wél om gevraagd hebben óf hier zelfs jaarlijks voor betalen. Ze krijgen namelijk automatisch een afspraak of uitnodiging  in hun mailbox - zonder dat jij daar omkijken naar hebt.

Onderhoudsafspraken automatisch plannen

In huisstijl

De software is te personaliseren naar de huisstijl van het bedrijf. Van de e-mails voor klanten tot de digitale werkbonnen voor de monteurs. Met de checklists is altijd duidelijk wát er wánneer bij wélke klant gedaan is. Jij en je collega’s kunnen hiermee altijd de werkzaamheden correct uitvoeren. Deze checklists zijn straks, na de invoering van de verplichte CO-certificering op 1 april 2022, essentieel. Je kunt hiermee tijdens het auditbezoek aan de certificerende instelling laten zien dat werkzaamheden correct zijn uitgevoerd. Ook kun je in onze software apparaten bijhouden en hierbij zelf kiezen welke informatie je monitort, denk aan het bouwjaar of serienummer.

Planningtool voor installatiebedrijven

Tijdsblokken en werktijden flexibel

De software is ingericht op alle verschillende mogelijke afspraken. Je kunt zelf jouw gewenste afspraaksoorten aanmaken, waarbij je ook zelf kiest hoe lang een bepaalde afspraak mag duren, wat de reistijd en het vertrekpunt van de planning is. Hierdoor plant het systeem vanuit de locatie van de medewerker, wat te goede komt aan de efficiëntie en aan een betere planning. Afspraken die dichter bij de ene medewerker liggen dan bij de andere, worden dan ook bij die eerste gepland.

Tevreden installateur aan het woord: Paul Aldenkamp

Paul Aldenkamp over ServicePlanner

Paul Aldenkamp

service en onderhoud, badkamers

Paul Aldenkamp

"Ik vond het in het begin best moeilijk om de planning los te laten, maar het werkt gewoon perfect"

Ik vond het in het begin best moeilijk om de planning los te laten, maar het werkt gewoon perfect. Je plant en blokkeert de dagen in je agenda waar je andere dingen wil doen en het systeem vult je agenda eromheen. En je klant kan zelf de afspraak verschuiven!  Ik hoef niet meer bellen voor onderhoudsafspraken waar vaak geen reactie op komt. De agenda loopt vanzelf vol met geordende ritten, want het systeem is slim en plant op postcode. Ook staan we nooit meer voor een dichte deur door de herinneringsmail voor de afspraak. 

"Met Service Planner heb in nu minder reisuren en maak ik minder kilometers. Ik heb veel meer vrije tijd in de avond, én ik heb geen bel stress én ik krijg veel minder telefoon op de dag." vertelt Paul verder. 

Minder stress en juist meer tijd

Met onze tool heb je meer tijd om meer klanten (beter) te kunnen bedienen. Meer tijd voor je planner, zodat hij of zij andere werkzaamheden kan doen die niet te automatiseren zijn, denk aan facturatie, de boekhouding of inkoop. En meer (vrije) tijd voor jouzelf, als eigenaar van het installatiebedrijf, omdat de planning soepel verloopt en je niet continu brandjes hoeft te blussen.

Kortom: ServicePlanner is de ideale alles-in-één tool voor jou als jij het aantal afspraken (en dus je omzet!) zonder kopzorgen wilt laten groeien. En je kunt er vandaag al mee aan de slag.

Terugkerende onderhoudsafspraken automatisch plannen

Plan (onderhouds)afspraken zó efficiënt... dat je in minder tijd meer klanten kunt bedienen

arrow_drop_up arrow_drop_down