3 redenen om júist met ServicePlanner te starten nu je zo druk bent
24 februari 2022 

3 redenen om júist met ServicePlanner te starten nu je zo druk bent

“Door drukte heeft het lang geduurd voordat ik de knoop doorhakte en eindelijk voor ServicePlanner koos. Ik dacht dat het opstarten me veel tijd zou kosten, en die tijd had ik helemaal niet. Maar door alle goede reviews én nadat ik de software in werking had gezien bij een andere gebruiker, heb ik toch mijn abonnement aangevraagd. Gelukkig maar, want met ServicePlanner is de tijd die ik kwijt ben aan het plannen van onderhoudsafspraken met zeker 80 % gedaald. En het opstarten kostte me ook nog eens veel minder tijd dan ik van tevoren dacht.”

Het gevolg van een té volle agenda

Dit hoorden we van één van onze klanten, Richard Westland van Aircoplanet Airconditioning. Waarom we zijn reactie in deze blog met je delen? Omdat de kans groot is dat jij je in de eerste zin herkent. We horen namelijk regelmatig van installateurs dat ze door een té volle agenda al maanden de keuze voor onze software uitstellen. Zonde, want ons systeem levert direct vanaf het eerste moment dat je ermee gaat werken voordelen op.


Het gevolg van een té volle agenda"Met ServicePlanner is de tijd die ik kwijt ben aan het plannen van onderhoudsafspraken met zeker 80 % gedaald."


Reden 1: je bespaart tijd

Je kon het in de quote van Richard al lezen: zodra je ServicePlanner gaat gebruiken, ga je tijd besparen - en veel ook. Richard noemt een tijdbesparing van 80 %, een andere klant - Noël Verberg van Stichting Pioneering - liet ons weten dat hij nu maar liefst 8 uur per week minder tijd kwijt is aan het plannen van afspraken.

Sta daar even bij stil. 8 uur. Wat zou jij met die extra tijd doen?

Die tijdbesparing komt door het feit dat je klanten niet meer hoeft te bellen om een onderhoudsafspraak te maken. ServicePlanner stuurt namelijk geheel geautomatiseerd afspraakbevestigingen. En wees niet bang: als de verstuurde datum de klant niet uitkomt, kan hij de afspraak natuurlijk heel gemakkelijk verzetten - je leest er in deze blog alles over. En ons systeem plant alle afspraken ook nog eens volgens een logische route. Niet alleen het plannen verloopt daardoor efficiënt, de reistijden van jou en je collega’s worden ook aanzienlijk korter.


Met-onze-planningsoftware-voor-installateurs-behaal-je-800-procent-rendement-op-je-investering


Reden 2: je bespaart geld

En er is meer. Stel, je bedient nu 2.000 klanten. Of je wilt groeien naar een klantenbestand van 2.000 huishoudens. In dat geval kun je met ServicePlanner maandelijks maar liefst € 923,- besparen. Reken even mee:

  • Het inplannen van 1 afspraak kost ongeveer een kwartiertje. Daarbij is meegerekend dat je sommige klanten meerdere keren moet bellen en dat klanten zelf terugbellen, waardoor ander werk even stil komt te liggen.
  • 2.000 klanten x 15 minuten = 500 uur.
  • 500 uur per jaar/12 maanden = 42 uur per maand.
  • De gemiddelde kostprijs van een planner (1 FTE) is € 25,- per uur.
  • 42 uur x € 25,- per uur = € 1.050,- per maand.
  • Tot 2.000 afspraken kost een abonnement bij ServicePlanner kost € 126,50 per maand. Met onze software behaal je met 2.000 afspraken dus 800 % (!) rendement op je investering: je bespaart € 923,- per maand.

Reden 3: ServicePlanner implementeren is gemakkelijker dan je denkt

De voordelen ‘tijd besparen’ en ‘kosten besparen’ zijn als je het ons vraagt erg overtuigend. Maar natuurlijk snappen we dat je niet zomaar overstapt naar een (nieuw) softwarepakket. Daarom is het goed om te weten dat we jou volledig bij de hand nemen als jij besluit om met ons systeem te gaan werken. Je ontvangt bijvoorbeeld handige mailtjes, waarmee we je duidelijk en vooral ook snel uitleggen hoe ServicePlanner werkt. Ga je iedere dag met 1 van de mailtjes aan de slag, dan heb je al na 2 weken (!) onze software onder de knie. Zo snel kan het gaan! Ook staan we natuurlijk telefonisch voor je klaar - je kunt ons altijd bellen. Of zoals onze klant Jeroen Wolterink van A Cool Company het zegt: “Met de service en hulp vanuit ServicePlanner kan het niet anders dan dat het goed komt.”


“Met de service en hulp vanuit ServicePlanner kan het niet anders dan dat het goed komt.”


Wat als je klantenbestand niet op orde is?

Verder helpen wij je ook met het op orde maken van je klantenbestand - alleen als dat nodig is uiteraard. Mark Vente van Soft Water Systems zegt daar het volgende over:

“Wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om voor ServicePlanner te kiezen? De noodzaak om het goed te organiseren. Serviceklanten zijn op termijn de beste klanten en als alles goed staat en werkt is het ook nog eens verkoopbaar. Wel dacht ik vooraf eerlijk gezegd dat het iets eenvoudiger was om op te zetten. Maar… ik moet er wel een kanttekening bij zetten dat onze administratie van al deze klanten ook een puinhoop was. Daar heeft ServicePlanner gelukkig bij geholpen. Ze hebben de zes verschillende Excel-lijsten waarin wij klantgegevens bijhielden voor ons overgezet in ServicePlanner. Dat scheelde ons veel tijd en moeite.” 

Heb jij ook niet alle klantgegevens op orde? Staan er nu wat gegevens in je Outlook-agenda, heb je een Excel-sheet en werk je daarnaast ook nog vanuit een facturatiesysteem? Of heb je zelfs nog papieren klantenkaarten? Geen probleem: wij zetten dan alle gegevens digitaal of handmatig voor jou over in ons systeem. Zo ben jij er zo min mogelijk tijd aan kwijt.


"Onze administratie van klanten was een puinhoop. Daar heeft ServicePlanner gelukkig bij geholpen."


Snel up and running, snel tijd en geld besparen

Door onze uitgebreide gratis opstarthulp ben je snel up and running. Daarna geniet je direct van de twee belangrijkste voordelen van ons systeem, namelijk die flinke tijd- én kostenbesparing. Dus wat zeg je ervan, toch maar eens proberen? Maak dan nu een gratis proefaccount aan of neem contact met ons op om direct te starten.



Reactie plaatsen