ServicePlanner: nu mét de voordelen van een reserveringssysteem
ServicePlanner: nu mét de voordelen van een reserveringssysteem
10 oktober 2019 

ServicePlanner: nu mét de voordelen van een reserveringssysteem

Wil je liever zelf bepalen hoe lang afspraken duren? En hoe je ze noemt? Want je wilt gericht services aanbieden en efficiënt een planning (laten) maken. Een planning die je niet of nauwelijks hoeft bij te schaven. Zodat je praktisch geen werk meer hebt met plannen. Dat is toch niet te veel gevraagd?

We zijn allemaal weleens lui

Vanaf de bank even een afspraak inschieten bij de kapper. Je kiest zelf welke afspraak je wilt; knippen, permanentje, haar verven. Die afspraaksoorten heeft de kapper keurig voor je klaargezet. Terwijl jij thuis online de afspraak maakt, knipt de kapper vrolijk verder. Dat wil je ook voor jouw klanten. Maar, een reserveringssysteem die de kapper gebruikt houdt geen rekening met postcode; de afspraken zijn altijd dáár.

Dus: wil je een planningstool met de voordelen van een reserveringssysteem

Zodat je een agendaplanner hebt die je kunt inrichten op jouw bedrijf. En je je klanten services kunt aanbieden die jij wilt. Met de duur en naam die jij kiest. Dan hoeft je klant niet per se te bellen om die andere, niet-onderhoudsafspraak te maken. En kun jij net als de kapper doorwerken terwijl je klant online een afspraak maakt.

Maar, denk je: ik wil de klant extra vragen stellen

Zodat je bijvoorbeeld kan vragen of de dakgoot vrij toegankelijk is. En zo niet, of er struiken of een afdak onder zit. Dan kun je als het nodig is planken meenemen om op te staan voor als je gaat schoonmaken. Zodat je voorbereid naar de afspraak kunt. Vragen die je extra wilt stellen maak je per afspraaksoort. Je hebt de keuze uit open vragen, gesloten vragen met 1 of meerkeuze en een checklist met vinkveldjes. Die extra vragen krijgt je klant om in te vullen bij het online maken van de afspraak.

Een extraatje: overzicht van afspraken per afspraaksoort

Want we houden allemaal van overzicht. Per afspraaksoort zie je welke afspraken er zijn. Deze kun je daarna nog verder filteren op medewerker, datum, niet bezocht, voorbereid, etc. Zo houd jij zo veel mogelijk controle over je werk. Nog meer controle krijg je met eigen invulvelden maken per item, zodat je fluitend je werk kan doen.

Nog een extraatje: werknemers per afspraaksoort plannen

Je hebt net een afspraaksoort aangemaakt, maar die is eigenlijk alleen bedoeld voor Pietje. Want Jantje houdt zich bezig met andere werkzaamheden.

Daarom geef per medewerker aan wanneer hij voor welke werkzaamheden beschikbaar is. Het systeem plant per medewerker op de aangegeven tijden en afspraaksoorten. Ook als de klant de afspraak verzet.

Het is allemaal niet te veel gevraagd

We willen dat je (nagenoeg) geen werk meer hebt met plannen. We maken het werken het liefst zo gemakkelijk mogelijk.

Daarom kun je creatief zijn met afspraaksoorten en mag je zelf bepalen hoe lang afspraken duren, mag je zelf bepalen hoe je de afspraken noemt en mag je zelf die vragen bedenken die je je klant wilt stellen.

Reactie plaatsen