Dat nieuwe ServicePlanner systeem, komt dat wel echt? (sneek peak)
Dat nieuwe ServicePlanner systeem, komt dat wel echt? (sneek peak)
21 juni 2019 

Dat nieuwe ServicePlanner systeem, komt dat wel echt? (sneek peak)

Enthousiast beloven we in ons blog van mei 2018 een rebuild van Service Planner. Halverwege het jaar zeiden we. We zijn nu meer dan een jaar later… Want we willen niet hetzelfde systeem opnieuw. We willen een nieuw systeem met al het goeds uit de vorige. En al het niet-goeds willen we nu goed. Mét extra functionaliteiten. Zonder een handleiding van honderd pagina’s waar je je doorheen moet stoeien. Of langdradige, uitgebreide, saaie, omslachtige, tijdrovende, video tutorials. De software moet simpel blijven.

Wanneer is dat nieuwe systeem in gebruik?

Het systeem is nu volop in ontwikkeling. We willen deze zomer live, als heel Nederland met z’n sleurhut vertrekt naar het zuiden van Europa. Maar, denk je: lukt dat ook? Dat weten we niet. We zijn nu de eerste versie aan het testen (yay). Daarna kunnen de programmeurs verder met puzzelen. We willen het goed doen, niet overhaast (maar het liefst wel morgen al klaar!).

Hebben jullie mijn tips erin verwerkt?

Heel eerlijk, we werden duizelig van alle feedback. Je wilt een afspraak kunnen maken door in de agenda te klikken. Dat kan in elke andere agenda ook en dat werkt prettig en snel. Soms is de afspraak korter, dus je wilt niet alleen kunnen plannen op uren. En Mevrouw Dierckxsens moet alleen op woensdagmiddag gepland worden. En dan nog iets.

Dat willen wij allemaal ook. Dus hadden we brainstorm- en discussiesessies, net zo lang totdat we een plan hadden met alles erop en eraan.

Kan ik straks ook uitnodigingen versturen? (Omdat je niet weet of je klant zin heeft jou te zien)

Je klant weet zelf wel wanneer een onderhoudsbeurt nodig is. Met een opmerking bij de klantinformatie hoop je, als het zover is, dat je niet vergeet een uitnodiging te versturen.

Je wilt liever de afspraak automatisch gepland. Zonder omkijken – lekker vóóruitkijken.

Hoe fijn zou het zijn als je instelt bij je klant dat hij een uitnodiging wenst. Dat wanneer de klant aan de beurt is, het systeem automatisch een uitnodiging stuurt. Dat je snel terug kunt vinden welke klanten jou al (te) lang niet gezien hebben en je die in één keer allemaal een uitnodiging kunt sturen. Dat jij bepaalt of je klant de afspraak ontvangt of een uitnodiging.

Dat kan allemaal. Straks dan, in het nieuwe systeem.

En plannen vanaf een andere vertreklocatie?

Want je wilt niet ’s ochtends in een lange file terecht komen die zich geen meter vooruit beweegt. Je wilt aan de slag. In het nieuwe programma kun je per medewerker het vertrekadres instellen. Je kunt zelfs per medewerker aangeven welke postcodes hij doet. Is iedereen op tijd op de klus en weer thuis.

Worden de werkbonnen digitaal? 

We gaan met de tijd mee – die heb je straks digitaal. Inclusief het ondertekenen door je klant. Als je klaar bent met de klus zet je de digitale werkbon direct om in een factuur. Met een mobiel pinautomaat kan de factuur zelfs direct betaald worden.

Als eerste proberen?

Ben je na een jaar onrustig geworden en wil je als testpiloot over naar het nieuwe systeem? Laat het ons weten. We ontvangen dan ook graag je feedback en een enthousiaste testimonial die we mogen gebruiken op onze site.

P.S. Wil je nog meer (financiële) vrijheid? Van ‘t Hul zet installateurs op de juiste koers. Ben je 27 juni a.s. ook bij zijn gratis training ‘De stappen naar financiële vrijheid’?

P.S.S. Komende maanden zijn we vaker in je inbox en op social media kanalen te vinden met informatie over het nieuwe systeem. Meer foto’s zien? Volg ons op LinkedIn.

Reactie plaatsen