Brief met afspraakcode (want we zijn allemaal dol op minder doen)
Brief met afspraakcode (want we zijn allemaal dol op minder doen)
20 december 2019 

Brief met afspraakcode (want we zijn allemaal dol op minder doen)

Door meer te automatiseren, hoef jij minder te bellen. Je wilt toch niet telkens aan de telefoon hangen omdat je klant belt om de afspraak verzetten? Zorg ervoor dat de klanten altijd online de afspraak kunnen verzetten of maken.

Ook als ze een brief ontvangen.

Creëer meer tijd: stuur brieven met afspraakcode

Zodat je meer aandacht kunt schenken aan klanten en aan klussen die echt belangrijk voor je zijn. Hoe? Door minder zelf te doen. Precies, we zijn dol op minder doen.

Als een secretaresse voor jou de telefoon opneemt, heb jij er geen werk meer mee. Zij zorgt ervoor dat alle afspraken gepland worden en broedt op een zo logisch mogelijke route. Jij werkt ondertussen door.

Secretaresse? Ik dacht dat we gingen automatiseren? 

Als het werk van de secretaresse automatisch gaat ben je net zo ver. Of eigenlijk veel verder, want nu heeft je secretaresse tijd voor ander werk. Facturatie bijwerken, website updaten, wat dan ook.

Net zoals de werkbonnen nu ook digitaal zijn in ServicePlanner en je niet aan het einde van de dag nog alles moet overtypen. Of dat je de werkbonnen omzet naar facturen. Je bespaart geld, omdat het werk jou minder tijd kost.

Een afspraakcode dus? 

Je stuurt iedereen een e-mail, natuurlijk. Maar wat als je van klanten geen e-mailadres hebt?

Maak het je klant zo makkelijk mogelijk, want dan is de kans het grootst dat hij mee werkt. Stuur je klant een unieke code mee in de brief. Om de afspraak te maken of verzetten logt je klant in met die code.

Laat het puzzelen over aan de machine. Aan de machine die jou geld geeft.

Hoeven klanten helemaal niet meer te bellen?

Ook niet als hij liever belt? Want niet iedereen is handig online. En sommigen bellen gewoon liever. In dat geval, kunnen ze nog altijd eventjes met je bellen.

Kan ik klanten ook uitnodigen met afspraakcode?

Eigenlijk is het heel logisch. Je krijgt een mooiere planning met direct afspraken plannen. Het systeem kan zoveel mogelijk afspraken samenpakken en daar een zo mooi mogelijke planning van maken. Plus, niet iedereen reageert altijd op een uitnodiging. Heb je daar weer stress om. En je wilt minder stress, toch?

Maar stuur je je klant een uitnodiging, dan kan de klant zelf bepalen of hij een afspraak wenst of niet.

Ook in de uitnodigingsbrief staat een code om online een afspraak in te plannen. Mooi.

Gaat de herinnering wel per e-mail? 

Je vraagt meteen om het e-mailadres achter te laten, als ze online een afspraak maken of verzetten. De herinnering krijgen ze dan per e-mail en de volgende keer de afspraak ook. Scheelt jou weer brieven versturen.

Of jouw secretaresse.

Is de routeplanning dan niet in de war?

Je klant krijgt steeds 3 voorstellen, beginnend met de beste opties. Er wordt altijd rekening gehouden met de postcode. Dus ook als je klant de afspraak verzet of zelf maakt.

Zo zorgt ServicePlanner ervoor dat afspraken altijd bij elkaar in de buurt gepland worden.

Samenwerken met concurrenten

Benieuwd hoe je je bedrijf nog slimmer kunt inrichten en je sneller kunt groeien? Werk samen met concurrenten en geef je klanten de aandacht die ze verdienen. Houd ook je personeel blij, want je hebt hun straks nodig als je groter bent.

We hebben allemaal net zoveel tijd op een dag

Door je geld, je tijd en systemen voor je te laten werken kun je jezelf iedere dag een beetje vrijer maken. En rijker worden. Leuker werk, meer geld en meer vrije tijd: dat is pas succesvol.

Reactie plaatsen