Ik begon met ondernemen in 2002 toen ik met mijn broer mijn eerste installatiebedrijf oprichtte. Over genoeg werk geen zorgen... Maar ik was als installateur telkens brandjes aan het blussen, de hele dag druk en dan ’s avonds had ik weer niet de afspraken gepland. Het plannen van afspraken kostte ontzettend veel tijd en was ook nog eens onbetaald.
Daarom ben ik gaan zoeken naar een software voor automatisch plannen. Er bleek niets te zijn. Althans niet hoe ik het voor me zag: dat afspraken op basis van postcode gepland worden, dat klanten automatisch de afspraak ontvangen en dat klanten deze zelf eventueel kunnen verzetten.
En dus bedacht ik er zelf eentje en liet ik de eerste versie van ServicePlanner bouwen.
Deze software ontwikkelen en vervolgens natuurlijk ook gebruiken is de meest waardevolle stap die ik heb gezet met mijn eigen installatiebedrijf. Met het nieuwe systeem steeg onze omzet flink, kwam er overzicht, waren klanten super tevreden en creëerden we meer ruimte voor ander werk.
Ik heb de online software eerst zelf een aantal jaren gebruikt voor mijn eigen installatiebedrijf. Zo ontdekte ik steeds beter wat werkte (en wat ook niet). Ik wist dat ik niet de enige installateur was met een inefficiënte planning. Daarom ben ik, na een paar jaar zelf de software te hebben gebruikt en doorontwikkeld, in 2015 uit het installatiebedrijf gestapt om met de software ook andere installateurs te helpen.
Ruud Klaassen, oprichter van ServicePlanner
MyQuest Foundation organiseert 6-daagse persoonlijk leiderschapsprogramma's voor jongeren in Nepal. Met als doel om Nepalese adolescenten een ervaring te geven die hen zal inspireren en hen zal helpen zich voor te bereiden op een toekomst in de Nepalese samenleving. Tijdens elke QuestTrek in de Himalaya van Nepal gaan ook Nederlanders mee om hun talenten en ambities te ontdekken en kennis te maken met de Nepalese cultuur.
Meer weten?
Het is zeker een verademing dat ik niet meer zo veel mensen moet bellen, bespaart echt tijd! Het maken van de onderhoudsafspraken verlopen goed daarbij hebben wij ook het programma erbij genomen om te factureren.