Flexibele planning tool voor glasvezel installatiebedrijven

Plan afspraken voor het aanleggen van glasvezelnetwerken automatisch 

ServicePlanner: flexibele planning software voor glasvezel installatiebedrijven

ServicePlanner is allang niet meer alleen geschikt voor het efficiënt plannen van cv-ketelonderhoud. Glasvezel, airco's en méér: de enige voorwaarde om met ServicePlanner te werken is dat je als bedrijf minimaal vijftig procent van je afspraken bij  particulieren  uitvoert.

Planning software voor het aanleggen van glasvezelnetwerken

Online software voor het inplannen van monteurs en vakmannen

Één tot tien monteurs

Wat begon als een tool waarmee kleine installateurs hun cv-ketelonderhoud konden plannen, is uitgegroeid tot zeer uitgebreide planning tool voor installatie- en servicebedrijven met één tot tien monteurs in dienst. En dankzij onze manier van onboarden kun je al binnen vier uur met onze software aan de slag.


Tijdsblokken en monteursinzet flexibel

De software is ingericht op alle verschillende mogelijke afspraken. Je kunt zelf jouw gewenste afspraaksoorten aanmaken, waarbij je ook zelf kiest hoe lang een bepaalde afspraak mag duren, wat de reistijd en het vertrekpunt van de planning is. Hierdoor plant het systeem vanuit de locatie van de medewerker, wat te goede komt aan de efficiëntie en aan een betere planning. Afspraken die dichter bij de ene medewerker liggen dan bij de andere, worden dan ook bij die eerste gepland.

Planning software voor het aanleggen van glasvezelnetwerken

In huisstijl

De software is ook verder te personaliseren naar de huisstijl van het bedrijf. Van de e-mails voor klanten tot de werkbonnen voor de monteurs - die voorheen nog geprint moesten worden, maar nu digitaal te vinden zijn. Met de checklists is altijd duidelijk wát er wánneer bij wélke klant gedaan is. Jij en je collega’s kunnen hiermee altijd de werkzaamheden correct uitvoeren. Ook kun je in onze software apparaten bijhouden en hierbij zelf kiezen welke informatie je monitort, denk aan het bouwjaar.

Plan het aanleggen van glasvezelnetwerken voor complete wijken automatisch

Planning tool voor glasvezel installatie

Én: onze planning tool werkt naadloos samen met andere software voor installatiebedrijven

Ons motto: waarom moeilijk doen, als het samen kan. Kortom: gebruik je al een ander systeem, dan onderzoeken we graag of jouw en ons systeem bij elkaar passen. Werk je bijvoorbeeld al met een boekhoudpakket voor je offertes en facturen? Een koppeling daarmee is bijna altijd mogelijk. Afhankelijk van welk systeem je gebruikt kun je direct koppelen. Klantgegevens worden met een koppeling automatisch via een beveiligde verbinding tussen beide systemen uitgewisseld. Dus je maakt de facturen in een externe pakket, of stuur de facturen die je maakt in ServicePlanner gelijk door naar je financiële administratie. 

Ben je benieuwd of een koppeling met jouw pakket ook mogelijk is? Neem contact met ons op en we kijken samen naar de mogelijkheden.  

Plan afspraken voor het aanleggen van nieuwe glasvezelnetwerken zó efficiënt... dat je in minder tijd meer klanten kunt bedienen

Met ServicePlanner vergroot je je omzet doordat je meer tijd vrijmaakt, verstuur je klanten in een paar klikken een offerte of factuur en houd je altijd overzicht in je eigen agenda én die van collega’s. En natuurlijk maakt het systeem een efficiënte dagplanning op postcode en stuurt het klanten automatisch afspraken (of uitnodigingen ) en herinneringen. Dit betekent dat de hele planning automatisch gebeurt. Zonder dat je er veel tijd aan kwijt bent. 

Kortom: ServicePlanner is de ideale alles-in-één software voor jou als jij het aantal afspraken (en dus je omzet!) zonder kopzorgen wilt laten groeien. En je kunt er vandaag al mee aan de slag. 

Dit zeggen klanten over ons

Het is een verademing dat we nu van al dat gemail af zijn. En met ServicePlanner hebben we ook weer de regie over onze agenda. We kunnen er ook historie mee bijhouden. Bij afspraken kunnen we bovendien notities maken. Belt een klant, dan pak ik de afspraakhistorie en aantekeningen erbij en kan ik direct met de klant meebewegen.
Dolly Bakfiets over ServicePlanner
Bas Riebel

Elektrische bakfietsen 

Dolly Bakfiets

We laten onze pianostemmers op locatie direct een vervolgafspraak maken. Die afspraak leggen ze dan meteen vast in ServicePlanner, waarna de klant ook direct een bevestiging in de mailbox krijgt. Zo geven we richting klanten een moderne en professionele uitstraling af - zeker omdat we de lay-out van die mailtjes helemaal naar wens kunnen maken. 
Tevreden-klant-over-ServicePlanner---Verhoog-Muziek

Aart Markies

specialist in piano’s, vleugels 

en orgels 

Verhoog Muziek

Ik vond het in het begin best moeilijk om de planning los te laten, maar het werkt gewoon perfect. Je plant en blokkeert de dagen in je agenda waar je andere dingen wil doen en het systeem vult je agenda eromheen. En je klant kan zelf de afspraak verschuiven!  Ik hoef niet meer bellen voor onderhoudsafspraken waar vaak geen reactie op komt.
Paul Aldenkamp over ServicePlanner

Paul Aldenkamp

service en onderhoud, badkamers

Paul Aldenkamp

Jouw monteurs en vakmannen voor het aanleggen van glasvezelnetwerken automatisch plannen?

arrow_drop_up arrow_drop_down