Niet veel e-mailadressen van klanten? Brieven: dat is dé oplossing

Je hebt niet veel e-mailadressen van je klanten. Dus denk je: een automatische planner werkt niet voor mij. En blijf je bellen om de afspraken te maken. Plus – je belt je suf om alle afspraken geregeld te krijgen. Óf, erger nog, je laat je klanten jou bellen. Minder aandacht voor je klant zo, natuurlijk. Want als je gebeld wordt ligt je werk stil. Dat wil je toch ook niet?

Je hangt zelfs in de avonduurtjes nog aan de telefoon om de afspraken te plannen. Overdag kreeg je niet iedereen te pakken, namelijk. Met als resultaat: jij zit te bellen, schuiven, passen en puzzelen. Máár – uitéindelijk krijg je die planning wel rond.

Zonde van je tijd.

Hoe kun je nou wél al beginnen met automatisch plannen?

We zullen niet zeggen door eerst e-mailadressen van al je klanten te verzamelen. Of door te beginnen met alleen je klanten met e-mailadres te plannen. Niet erg handig allemaal. Dus wat dan wél?

Brieven: dat is dé oplossing. Laten we eerlijk zijn: het lukt je nooit om van íedereen een e-mailadres te krijgen. De ouderen zijn niet allemaal online. En dan heb je nog klanten die gewoon niet hun e-mail willen geven, om privacy, of gewoon, daarom.

Dus begin gewoon. ServicePlanner maakt automatisch brieven aan voor de klanten waarvan je nog geen e-mailadres hebt. Deze hoef je alleen maar te printen en aan de postbode mee te geven. Nog makkelijker: in de brief stuur je een unieke code mee zodat je klant tóch online de afspraak kan maken. Je vraagt meteen of je klant een e-mailadres achter wilt laten. De herinnering krijgen ze dan per e-mail en de volgende keer de afspraak ook. Zo heb jij van steeds meer klanten wél een e-mailadres.

Dat scheelt jou postzegels kopen. Brieven dichtlikken. En sufbellen.

Had je dát maar eerder geweten.