Niet veel e-mailadressen van klanten? Brieven: dat is dé oplossing
Je hangt zelfs in de avonduurtjes nog aan de telefoon om de afspraken te plannen. Overdag kreeg je niet iedereen te pakken, namelijk. Met als resultaat: jij zit te bellen, schuiven, passen en puzzelen. Máár – uitéindelijk krijg je die planning wel rond.
Zonde van je tijd.
Hoe kun je nou wél al beginnen met automatisch plannen?
We zullen niet zeggen door eerst e-mailadressen van al je klanten te verzamelen. Of door te beginnen met alleen je klanten met e-mailadres te plannen. Niet erg handig allemaal. Dus wat dan wél?
Brieven: dat is dé oplossing. Laten we eerlijk zijn: het lukt je nooit om van íedereen een e-mailadres te krijgen. De ouderen zijn niet allemaal online. En dan heb je nog klanten die gewoon niet hun e-mail willen geven, om privacy, of gewoon, daarom.
Dus begin gewoon. ServicePlanner maakt automatisch brieven aan voor de klanten waarvan je nog geen e-mailadres hebt. Deze hoef je alleen maar te printen en aan de postbode mee te geven. Nog makkelijker: in de brief stuur je een unieke code mee zodat je klant tóch online de afspraak kan maken. Je vraagt meteen of je klant een e-mailadres achter wilt laten. De herinnering krijgen ze dan per e-mail en de volgende keer de afspraak ook. Zo heb jij van steeds meer klanten wél een e-mailadres.
Dat scheelt jou postzegels kopen. Brieven dichtlikken. En sufbellen.
Had je dát maar eerder geweten.