
Zo werkt het
De kern van het systeem is de afsprakenplanner
Eerst gaan al je klanten in de tool: naam, adres en eventueel het laatste onderhoud. Je geeft aan welke uren je beschikbaar bent en ServicePlanner gaat aan de slag.
Hij maakt automatisch afspraken met klanten
Je agenda wordt efficiënt ingedeeld op postcode en beschikbaarheid.
Klanten worden zo dicht mogelijk bij elkaar gezet, altijd. Dus ook als ze de afspraak verzetten.
Komt het je klant niet uit? Dan geeft hij een alternatief.
Klanten krijgen automatisch een herinnering
Zo voorkom je dat je voor een dichte deur staat. Het systeem zorgt er altijd voor dat de geplande afspraken dicht bij elkaar in de buurt zijn. Ook als je klant de afspraak verzet.
Maak en verstuur met de tool offertes en facturen
Of koppel met een facturatie of boekhoudpakket
Slimme routes
Altijd een efficiënte dagplanning op postcode. Ook als je klant verzet.
Je klant kan zelf online de afspraak verzetten of inplannen
Verstuur met de tool ook offertes en facturen
Niet meer bellen
Afspraken (en herinneringen) gaan automatisch naar klanten
Andere klussen
Werkbon & checklist
Brieven
Met een code kunnen klanten toch online een afspraak verzetten
Laat de tool de geplande afspraken opnieuw plannen
Koppel met je favoriete agenda, facturatie- of boekhoudpakket.
Planning eerst inzien
Eerst de planning bekijken, dan pas de afspraken versturen
Tijd genoeg om naar de volgende afspraak te rijden
In de cloud
Werk onderweg vanaf je mobiel of tablet
Eigen look & feel
Volledig ontzorgd
Inclusief SSL, snelle hosting, updates en uitbreidingen.
Privacy
Klanten zien nóóit jouw agenda, maar alleen opties om uit te kiezen
Vroeger vulden we de gaatjes in de planning met het onderhoud, waardoor dat vaak op de laatste plaats kwam en niet meer op tijd uitgevoerd werd. Nu hebben we veel meer prioriteit kunnen geven aan het onderhoud en komt er niets meer tussen.
Erik Aarts - Aarts Installaties
Probeer de software 30 dagen gratis. Je krijgt toegang tot een écht werkend account met álle functies van de software. Plan een adviesgesprek en ontvang direct toegang tot een account.
E-mails gaan automatisch naar je klant
Willen ze liever dat je een ander moment komt? Dan kunnen ze de afspraak online verzetten. De email heeft een link met een versleuteld wachtwoord, dus geen gedoe met inloggen.
Heeft je klant geen email?
Geen nood. De brieven voor de niet-online klanten worden automatisch gegenereerd en download je in de portal.
Om de afspraak te verzetten kan de klant online inloggen met een code, of eventjes met je bellen.
Ook een herinnering
Verstuur met de tool 1 of 2 automatische herinneringen; klanten zijn daardoor bijna altijd thuis.
Je klant uitnodigen
In plaats van een afspraak. Zodat je klant zelf een afspraak kan plannen.
Met de link in de e-mail of brief maakt je klant gemakkelijk online een afspraak. Klanten die een brief ontvangen, kunnen met een code online een afspraak inplannen.
Een offerte & facturatie module zonder poespas
Klantgegevens staan automatisch ingevuld.
Tarieven voor uren, producten en diensten laad je in. Je vult in wat je op de offerte wilt hebben staan met eventueel aanvullingen en klaar is de offerte om te verzenden per post of e-mail.
Factuur maken direct na de klus
Klaar met de klus? Dan maak je direct de factuur op de smartphone of tablet.
Met een mobiel pinautomaat kan de klant zelfs de factuur direct betalen. Offertes en werkbonnen zijn om te zetten in een factuur, waaraan je aanvullende werkzaamheden of producten gemakkelijk toevoegt.
Een offerte & facturatie module zonder poespas
Wil je meer? Maak facturen in een extern facturatiepakket. Een koppeling daarmee bijna altijd mogelijk. Klantgegevens worden dan automatisch gesynchroniseerd.
Koppelen met een boekhoudpakket
Dit kan in veel gevallen ook. Stuur de facturen die je maakt in ServicePlanner gelijk door naar je financiële administratie. Klantgegevens worden ook gesynchroniseerd.
Afhankelijk van welk systeem je gebruikt kun je direct koppelen. Klantgegevens worden dan automatisch via een beveiligde verbinding tussen beide systemen uitgewisseld. Dus maak facturen in een externe pakket, of stuur de facturen die je maakt in ServicePlanner gelijk door naar je financiële administratie.
Ben je benieuwd of een koppeling met jouw pakket ook mogelijk is? Neem contact met ons op en we kijken samen naar de mogelijkheden.
Werkbon tijdens klus invullen
De werkbon staat alvast ingevuld met de gegevens van de klant en de afspraak. Wanneer je klaar bent laat je de werkbon ondertekenen door je klant op je tablet of telefoon en stuur je die direct digitaal (of later per post).
De werkbon zet je vervolgens om in een factuur.
Maak eigen checklists
Maak eigen checklists om bij de afspraak in te vullen. Jij en je collega weten wat er precies gebeuren moet en alle informatie die belangrijk is leg je vast.
Laat klanten zien wat gedaan is
De gedane werkzaamheden op de checklist stuur je eventueel mee met de factuur. De checklist blijft opgeslagen in de portal.
Op deze manier bouw je meteen een apparaathistorie op.
Patrick en Angelique Kdich - PK Installatietechniek
100% succesgarantie
Wij bieden zes maanden 100% garantie. Dus: niet tevreden? Dan krijg je je abonnementsgeld gewoon van ons terug (bij minimaal 100 bezochte afspraken).